معنی تاتو اوریگامی که طرح پر چالش در بین انواع تاتو اصفهان است؟

  • مقالات
  • بازدید: 543

عنوان

معانی تاتو اوریگامی

نویسنده

آسیه

دپارتمان

عالی و عالی

مدت زمان مطالعه

حدود 10 دقیقه

تعداد کلمات

977 کلمه

فهرست مطالب:

معنی تاتو اوریگامی که طرح پر چالش در بین انواع تاتو اصفهان است؟

تاتو اوریگامی و خالکوبی قایق کاغذی آبرنگی و یا پرتره و ...

تاتو اوریگامی قو برای زوج ها به صورت ست

معنی تاتو اوریگامی مدل پروانه (طرح مناسب تتو اصفهان)

معنی تاتو اوریگامی اژدها و انواع طرح های اژدها

طراحی و جایگذاری تاتو اوریگامی جرثقیل کاغذی

 فهرست تصاویر:

شکل 1 تاتو اصفهان

شکل 2 تتو اصفهان

معنی تاتو اوریگامی که طرح پر چالش در بین انواع تاتو اصفهان است؟

آیا معنی تاتو اوریگامی را می‌دانید؟ هنر ژاپنی تا کردن کاغذ که بیشتر با نام اوریگامی شناخته می‌شود، از زمان اختراع کاغذ وجود داشته است. راهبان بودایی که قدمت آنها به قرن ششم بازمی‌گردد، بسته‌های کاغذی را با خود به ژاپن می‌آوردند، این راهبان بودایی کاغذ را به گونه‌ای تا می‌کردند که نتیجه نهایی شبیه یک حشره یا حیوان باشد. با این حال، به دلیل هزینه بالای کاغذ، از این هنر جدید خلاقانه فقط در مناسبت‌های خاص، معمولاً برای مراسم عروسی و سایر اهداف تشریفاتی مذهبی استفاده می‌شد. با گذشت زمان و انتشار کلمه اوریگامی در سراسر آسیا، حتی در برخی از نقاط اروپا، مردم از هر طبقه از این روش منحصر به فرد تا کردن کاغذ استفاده می‌کردند.

شکل 1 تاتو اصفهان

تاتو اوریگامی و خالکوبی قایق کاغذی آبرنگی و یا پرتره و ...

صحبت در مورد قایق یا تاتو اوریگامی (تاتو اصفهان) در دنیای خالکوبی ممکن است تکراری به نظر برسد. از یک طرف، قایق‌ها یکی از مجبوب ترین طرح‌های تاتو بدن در رروش‌های تاتو آبرنگی، تاتو پرتره و... هستند، در حالی که از طرف دیگر، هنر ژاپنی اوریگامی نیز در جهان وجود دارد و بسیاری از افراد فیگورهای کاغذی را خالکوبی می‌کنند.

یکی از نمادهای برجسته در اوریگامی قایق کاغذی بوده و اگرچه عنصری با تعابیر فراوان است، اما می‌توان گفت که خالکوبی قایق کاغذی شخصیتی رویایی را با لمس ادبی و حتی شاعرانه خاصی منتقل می‌کند. اگر تا به حال یک قایق با کاغذ درست کرده و آن را در آب گذاشته باشید، خواهید دید که فقط چند ثانیه دوام آورده است و این یعنی استعاره ای از خود زندگی.

اوریگامی (تتو اصفهان) یک تکنیک هنری ژاپنی است که به سلسله سونگ برمی‌گردد و عمدتاً برای تشریفات مورد استفاده قرار می‌گرفت. در آن زمان، بسیاری از مردم کاغذ را به اشکال مختلف تا می‌کردند که نشان دهنده اقلام یا حیواناتی بود که به یک شخص متصل بودند. بیشتر در مراسم تشییع جنازه به عنوان نماد روح استفاده می‌شد و در برخی روایات برای رهایی روح آن را می‌سوزاندند. امروزه این تکنیک شگفت انگیز در سراسر جهان پذیرفته شده و این نام ثابت می‌ماند و مردم اشکال خیره کننده ای می‌سازند.

تاتو اوریگامی قو برای زوج ها به صورت ست

یکی دیگر از پرندگان محبوب اوریگامی (تاتو اصفهان)، قو است. قو نشان دهنده وفاداری خواهدبود، بنابراین اگر شما عمیقاً به یک نفر وفادار هستید یا دو نفر (یک زوج) به یکدیگر وفادار هستند، می‌توانند دو قو اوریگامی را تاتو کرده تا رابطه خود را مهر و موم کنند. همه ما می‌دانیم که قو چقدر به شریک خود وفادار است و اگر یکی از آنها بمیرد، دیگری از دل شکستگی می‌میرد... چقدر رمانتیک!

معنی تاتو اوریگامی مدل پروانه (طرح مناسب تتو اصفهان)

این طرح از میان انواع تتو اصفهان در بین دختران بسیار محبوب است، زیرا نشان دهنده زیبایی و ظرافت خواهدبود. بال‌ها شکل‌های مختلفی دارند که می‌توانید از بین آن‌ها خالکوبی خود را زیبا کنید. همه ما می‌دانیم که در ابتدا، کرمی است که به پروانه تبدیل می‌شود، بنابراین گاهی اوقات این تواند به این معنی باشد که شخصی دوباره از نظر روحی متولد شده است.

شکل 2 تتو اصفهان

معنی تاتو اوریگامی اژدها و انواع طرح های اژدها

این طرح تاتو اصفهان اغلب انتخاب مردان خواهدبود، زیرا نماد قدرت، شجاعت، خرد و موفقیت است. این باستانی ترین نماد در ژاپن بوده که معنای سنتی جدی دارد. طرح‌های خالکوبی خیره کننده ای از یک اژدهای اوریگامی و بسیاری از مفاهیم مختلف وجود دارد که همیشه بدون شک شگفت انگیز به نظر می‌رسند. شکل اژدها جزئیات زیادی دارد، بنابراین تصور کنید که با کاغذ تاشو چه کاری می‌توانید انجام دهید و چقدر پیچیده به نظر می‌رسد. این خال کوبی یک چالش واقعی است، بنابراین اگر می‌توانید با مفاهیم ذکر شده در بالا ارتباط برقرار کنید، باید این چالش را بپذیرید و هنر واقعی را روی بدن خود تاتو کنید.

طراحی و جایگذاری تاتو اوریگامی جرثقیل کاغذی

در هنر اوریگامی، عشق به جرثقیل کاغذی پس از بمباران هیروشیما محبوبیت زیادی پیدا کرد. هنگامی که اولین بمب در سال 1946 بر روی هیروشیما پرتاب شد، دختری 2 ساله به نام ساداکو ساساکی در معرض تشعشعات بمب‌های پرتاب شده قرار گرفت. در سال 1956، زمانی که ساداکو 12 ساله بود، علائم تورم پشت گردن و گوش‌هایش و لکه‌های بنفش روی پاهایش ایجاد شد. او مبتلا به لوسمی تشخیص داده شد و تنها یک سال عمر کرد.

 ساداکو با دانستن افسانه senbazuru، اصرار داشت که 1000 جرثقیل کاغذی را تا کند تا بتواند به سادگی یک آرزویش براورده شود. آن آرزو این بود که سرطان خون را شکست دهیم و زندگی کنیم. ساداکو قبل از مرگش توانست حدود 1400 جرثقیل کاغذی را تا کند و جرثقیل‌های کاغذی ساداکو مورد استفاده قرار گرفت و به مکان‌های مهم در سراسر جهان فرستاده شد. برخی از مکان‌هایی که خانواده ساداکو این جرثقیل‌ها را فرستاده اند به پرل‌هاربر،‌هاوایی، محل یادبود 11 سپتامبر و موزه ملی ژاپنی آمریکایی است. اکنون به این جرثقیل‌های کاغذی به عنوان نمادی از امید، صلح و شجاعت نگاه می‌شود.

ساخت جرثقیل کاغذی به خودی خود هنر است و خالکوبی‌های جرثقیل (تتو اصفهان مدل جرثقیل) کاغذی نه تنها به دلیل نمادگرایی، بلکه به این دلیل که این مفهوم بسیار جالبی است که بتوان یک تکه کاغذ ساده را برداشت و آن را به چیزی زیبا تبدیل کرد، فقط با چند تا زدن، محبوبیت زیادی پیدا کرد.

چاپ  ایمیل