آنچه شما باید قبل از تاتو لب بدانید

آنچه شما باید قبل از تاتو لب بدانید

خالکوبی لب در داخل یا خارج لب شما انجام می‌شود و ممکن است آرایش دائمی نیز روی لب‌های شما خالکوبی گردد. انتخاب یک هنرمند و تاتوکار حرفه‌ای و معتبر تاتو می‌تواند به کاهش خطر عوارض کمک کند که با این حال، عفونت‌ها در این نوع خالکوبی شایع تر است، زیرا تمیز نگه داشتن آنها دشوار خواهدبود. اما قبل از انجام تاتو لب، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

راحتی: دهان یک ناحیه بسیار حساس است که خالکوبی اطراف لب را دردناک می‌کند.

اثر: خالکوبی لب سریعتر از سایر قسمت‌های بدن محو می‌شود. ممکن است هر چند ماه یکبار نیاز به انجام تتو داشته باشید، در حالی که دیگر خالکوبی‌ها سال‌ها دوام می‌آورند.

خالکوبی لب چیست؟

خالکوبی لب یک روش حرفه ای است که شامل وارد کردن رنگدانه‌های رنگی به لب‌ها با سوزن‌های کوچک خالکوبی خواهدبود. چه در داخل یا خارج لب‌های خود خالکوبی کنید، باید بدانید که هر دو ممکن است دردناک و مستعد عفونت باشند. دانستن تمام حقایق در مورد این خالکوبی‌های مرسوم، مهم است تا ببینید آیا ارزش انجام آن را برای شما دارند یا خیر.

خطرات یا عوارض جانبی تاتو لب چیست؟

با وجود محبوبیت تاتو، هنوز خطرات و عوارض جانبی وجود دارد که باید در نظر گرفت. این موضوع به ویژه در مورد ناحیه لب که همیشه حساس است صادق خواهدبود و شما باید خطرات زیر را در نظر بگیرید:

تورم

سوزن‌های تاتو آسیب‌های ریز را در پوست شما ایجاد می‌کنند. طبیعی است که پوست شما در واکنش به چنین صدماتی متورم شود، اما این باید ظرف چند روز کاهش یابد و در این میان، استفاده از کیسه یخ می‌توانند به کاهش تورم کمک کنند.

عفونت‌ها

عفونت بعد از خالکوبی در ناحیه لب ممکن است به چند دلیل رخ دهد. مهم است که مطمئن شوید هنرمند تاتو شما از تجهیزات و سوزن‌های استریل شده استفاده می‌کند. همچنین باید دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعدی خود، از جمله استفاده از دهانشویه را دنبال کنید. از آنجایی که لب‌ها با بزاق، غذا و نوشیدنی‌ها در تماس هستند، می‌تواند خطر ابتلا به عفونت را نیز افزایش دهد. خالکوبی‌های لب داخلی به دلیل رطوبت و باکتری‌های داخل دهان بیشتر مستعد ابتلا هستند.

جای زخم

هنگامی که خالکوبی لب به درستی بهبود نمی‌یابد، ممکن است جای زخم ایجاد شود. واکنش‌های آلرژیک و عفونت‌های پس از خالکوبی نیز می‌تواند خطر ایجاد بافت اسکار در محل را افزایش دهد.

عکس العمل‌های آلرژیتیک

اگر سابقه آلرژی یا حساسیت پوستی دارید، در مورد استفاده از جوهر آلرژی‌زا با هنرمند تاتو خود صحبت کنید. علائم واکنش آلرژیک ممکن است شامل خارش، بثورات پوستی و کهیر باشد.

آنافیلاکسی

 تورم لب‌های شما پس از انجام خالکوبی لب طبیعی است. اما اگر متوجه تورم در اطراف گردن و گونه‌ها شدید و مشکلات تنفسی دارید، فوراً به اورژانس مراجعه کنید. در صورت عدم درمان، آنافیلاکسی می‌تواند تهدید کننده سلامتی شما باشد.

بیماری‌های منتقله از طریق خون

عدم استفاده از سوزن‌های استریل شده می‌تواند منجر به انتقال بیماری‌های منتقله از طریق خون مانند هپاتیت B، هپاتیت C و HIV شود.

از تمام عوارض جانبی خالکوبی، یک برآوردها  نشان داده که تنها 0.02 درصد شدید هستند. با این حال، مهم است که بدانید چگونه از این خطرات پیش از موعد جلوگیری کنید تا بتوانید ایمن بمانید.

در حین خالکوبی لب چه اتفاقی می‌افتد؟

با استفاده از سوزن‌های استریل جدید، هنرمند شما رنگ‌های جوهر مورد نظر را با ایجاد سوراخ‌های آهسته و روشمند در پوست شما وارد می‌کند. پس از تکمیل خالکوبی، لب‌های شما با یک باند استریل پوشانده می‌شود تا از عفونت جلوگیری شود.

انتظار درد و همچنین مقداری خونریزی در طول فرآیند را داشته باشید و ممکن است با خالکوبی لب در مقایسه با سایر نواحی بدن، مانند خالکوبی دست یا پا، درد بیشتری را تجربه کنید. همچنین ممکن است حدود دو هفته طول بکشد تا یک خال کوبی جدید بهبود یابد، بنابراین مطمئن شوید که قبل از ترک استودیو، تمام تکنیک‌های مراقبت پس از آن را درک کرده‌اید. از آنجایی که نمی‌توانید داخل دهان خود را با صابون تمیز کنید، به دهانشویه ضد باکتریایی نیاز دارید.

چگونه برای تاتو لب آماده شویم؟

اولین قدم این است که دقیقاً مشخص کنید به دنبال چه نوع خالکوبی هستید و آیا آن را در خارج یا داخل لب خود می‌خواهید.

قبل از قرار ملاقات، دندان‌های خود را مسواک نزنید و چیزی ننوشید. باید انتظار داشته باشید که این روند دردناک باشد و هنرمندان تاتو از داروهای بیهوشی استفاده نمی‌کنند، زیرا این مواد می‌توانند در روند کار اختلال ایجاد کنند.

چاپ  ایمیل