معنی تاتو ویرگول

  • مقالات
  • بازدید: 78993

آیا معنی تاتو ویرگول را می‌دانید؟ از طریق تاتو بدن نقطه ویرگول، بسیاری از افراد می‌خواهند این موضوع را بیان کنند که مبارزه با افسردگی، اعتیاد، خودآزاری و خودکشی ادامه دارد و به این باورند که این پایان کار نیست، بلکه شروعی جدید است. اما خالکوبی نقطه ویرگول به چه معناست؟ خالکوبی نقطه ویرگول با علامت نقطه گذاری (;) انجام می‌شود که به عنوان پیام تأیید و همانگونه که گفته شد، برای همبستگی با افرادی که با خودکشی، افسردگی، اعتیاد و سایر مسائل مربوط به سلامت روان سروکار داشته‌اند، استفاده می‌شود.

تاتو دخترونه ویرگول

معنی تاتو ویرگول یا سمیکولون از کجا می‌آید؟

تاتو ویرگول توسط امی بلوئل رایج شد؛ او که با افسردگی، اعتیاد و شرایط سخت شخصی دست و پنجه نرم می‌کرد، به ویژه پس از تجاوز به عنف و مرگ پدرش بر اثر خودکشی، می‌خواست چیزی برای یادآوری زنده ماندن خود داشته باشد. در سال 2013، او درمورد ایمان صحبت می‌کرد که نقطه ویرگول را به عنوان نماد انتخاب نمود، زیرا «زمانی استفاده می‌شود که نویسنده می‌توانست جمله خود را پایان دهد، اما این کار را نکرد. نویسنده شما هستید و این جمله، جمله زندگی شماست.»

بنابراین، پروژه Semicolon به پیشگیری از خودکشی از طریق افزایش آگاهی عمومی در مورد افسردگی و تجهیز جوامع و افراد به ابزارهایی برای ارتقای سلامت روان اختصاص دارد.

چه کسی از خالکوبی نقطه ویرگول استفاده می‌کند؟

مردم تاتو ویرگول می‌کنند تا نشان دهنده مبارزات خود با خودکشی و پیروزی‌هایی که ممکن است ادامه داشته باشد یا برای ابراز همبستگی با کسانی که مشکلات سلامت روانی دارند، ادامه خواهدداشت. این خالکوبی که امیدوارکننده و الهام بخش است، اغلب ظریف بوده و در مکان‌هایی مانند پشت گوش یا روی مچ دست انجام خواهندشد؛ اگرچه بسیاری از آنها طرح‌های بزرگتر و دقیق تری دارند که در سایر نقاط بدن نیز تاتو می‌شوند.

خالکوبی نقطه ویرگول همچنین اشکال نمادین دیگری دارد که مثلاً روی تی‌شرت‌ها چاپ شده یا به صورت آویز مد می‌شوند. مفهوم سلامت روان خالکوبی نقطه ویرگول در اولین سریال نتفلیکس در سال 2017 بر اساس یک رمان با محوریت خودکشی یک دانش آموز دبیرستانیمورد توجه قرار گرفت. سه نفر از افراد درگیر در این پروژه، از جمله بازیگر سلنا گومز، که تهیه کننده اجرایی این اقتباس بود، خالکوبی نقطه ویرگول را انجام دادند.

جدا از نماد سلامت روان، تاتو ویرگول نیز توسط افراد مبتلا به بیماری کرون برای نشان دادن جامعه خود استفاده می‌شود. منطق این است که فرد مبتلا به بیماری کرون یا شرایط مشابه ممکن است گاهی اوقات بخشی از روده بزرگ آنها برای درمان آن باید برداشته شود.

خالکوبی‌های نقطه ویرگول نیز وجود دارند که هیچ ارتباطی با بیماری کرون یا مسائل مربوط به سلامت روان ندارند، بنابراین برخی افراد ممکن است فقط به خاطر علاقه‌ای که به این نماد دارند، آن را تاتو کنند.

تاتو ویرگول برای مچ

توجه داشته باشید

مطالب بالا، به معنای تعریف رسمی تاتو ویرگول نیست، بلکه یک خلاصه غیررسمی است که امیدواریم به شما برای درک بیشتر معنی این نماد کمک کرده باشد. همچنین بیماری روانی هنوز در کشور ما تابو است و ما می‌توانیم در مورد هر بیماری جسمی دیگری صحبت کنیم، اما وقتی صحبت از افسردگی می‌شود، سکوت می‌کنیم. بخاطر همین کسانی که با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند، بسیار مورد نکوهش قرار می‌گیرند و افسردگی یک نبرد مادام العمر است.

شما می‌توانید آن را کنترل کنید، اما گاهی اوقات می‌تواند بازگردد. به عنوان مثال، یک دقیقه احساس می‌کنید عالی و عاشق زندگی هستید و دقیقه بعد نمی توانید خود را از رختخواب بیرون بکشید. همچنین شرم ناشی از بیماری روانی نیز بسیاری از مردم را از کمک خواستن منصرف می‌کند. آنها نمی خواهند دیگران بدانند که در حال مبارزه هستند و بر این باوراند که پذیرش بیماری ضعف آنها را نشان می‌دهد.

چاپ  ایمیل