معنی تاتو مار

  • مقالات
  • بازدید: 3492

تاتو مار یکی از مفهومی‌ترین تاتو‌هایی است که توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. در واقع این تاتو که با تناقض‌های زیادی همراه بوده معانی متفاوتی هم دارد. در باور‌های باستانی و دیدگاه‌های افسانه‌ای مار نماد شر است و باید از آن دوری کرد این در حالی است که عقاید مذهبی مار را یک فرشته و جز ملائک می‌دانند که باید مورد احترام قرار بگیرد. به هر حال اگر قصد تاتو این طرح را دارید پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر کاری به یک تاتوکار حرفه‌ای مراجعه کنید چرا که برای طراحی مار باید ظرافت زیادی به خرج داد، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره معانی این طرح با ما همراه باشید.

تاتو مار دخترونه

دلایل محبوبیت تاتو مار

بدون شک ظاهر دلفریب و زیبای این حیوان از مهم‌ترین دلایل تاتو طرح مار است، این حیوان به ذکاوت و زیرکی شهرت دارد از این رو می‌توان گفت که افراد قصد دارند با داشتن این طرح خود را فردی باهوش جلوه دهند. البته ظاهر اغوا کننده و جادویی آن مهم‌ترین دلیلی است که این طرح در میان سایر مدل‌ها محبوبیت بیشتری دارد، همچنین می‌توانید آن را با سایر مدل‌های دگر مانند قلب و گل ترکیب کنید و خالکوبی زیبایی داشته باشد. 

بررسی معنی تاتو مار

از جذابیت‌های ظاهری این خالکوبی که بگذریم، معانی آن نیز جذابیت‌های خاص خود را دارند. مفاهیمی از دل تاریخ، باور‌های باستانی و عقاید مذهبی که همگی بر سر خوب و بد بودن این تاتو اختلاف نظر دارند. بر اساس نظریه‌های روانشناسی مار نماد قدرت و تاتو آن بیانگر قوی بودن فرد است. در واقع این تاتو ویژگی‌های کلی مار را بیان می‌کند که شامل مخفی کاری، قدرت طلبی، زیرکی و افسونگری هستند و در تعاریف زیر خلاصه می‌شود: 

  • بر اساس باور‌های افسانه‌ای مار حیوان خطرناک و نماد شر است و هر فردی که نشان مار را با خود داشته باشد باید از او بپرهیزید به همین دلیل خالکوبی مار در گذشته تنها برای افرادی بود که ذاتا افراد پلید و بد طینت بودند. 
  • این خالکوبی پر از تناقض است و دیدگاه‌های مثبت و منفی زیادی در بر دارد، بر خلاف مورد فوق در دیدگاه‌های مذهبی مار نشانه فرشته و ملائکی است که می‌تواند برای می‌تاند برای انسان مفید باشد. اگر قصد تاتو مار را دارید، در دیدگاه‌های مذهبی این کار برای شما خوش یمن خواهد بود. 
  • از دیگر معانی تاتو مار می‌توان به نماد تولد دوباره اشاره کرد، همانطور که می‌دانید مار پوست می‌اندازد و با پوست جدید خود ظاهر متفاوت دارد. معمولا افرادی که تاتو به شکل مار دارند، قصد گذر از زندگی قبل و ورود به دنیایی جدید را دارند. 
  • بر اساس عقاید و باور‌های مصر باستان تاتو طرح مار نماد ابدیت خواهی است، در واقع بر اساس طرح دایره زنگی که یک مار دوم خود را گاز گرفته و برای همیشه زنده و جاودانه ماند، تاتو این حیوان نشان از تمایل انسان به چرخه بی‌پایان زندگی است. معمولا این تاتو بر روی مچ پا، دست و گردن خالکوب می‌شود. 
  • ماد در دیدگاه سرخپوستان نشان از روشنایی و نور است و تات این حیوان برای ان‌ها خوش یمن است، بر اساس باور‌های این قبایل افرادی که نشان مار را به خود دارند با صبر و بردباری به هر آنچه که می‌خواهند، می‌رسند. خالکوبی مار در میان این افراد بسیار زیاد است و معمولا افراد زیادی در این قبایل نشانی از طرح مار را با خود دارند. 
  • بر اساس باور‌ها و دیدگاه‌های عنوان شده تاتو مار در عین عجیب بودن بسیار مفهومی و پر معنی است، معمولا افراد استخوان نخاع، ساعد و انگشت را برای این تاتو در نظر می‌گیرند و می‌توانند با ترکیب رنگی مختلف طراحی جذاب‌تری نیز داشته باشند.

جمع‌بندی

تاتو مار و محبوبیت آن در میان افراد سبب شده که این طرح بسیار زیبا به یکی از پرطرفدار‌ترین حالکوبی‌ها تبدیل شود. اگر قصد تاتو بدن به شکل و طرح مار را دارید پیشنهاد می‌کنیم از ترکیب رنگ‌های متفاوت استفاده کنید که در عین جذابیت، فرم سه بعدی به خود بگیرد. برخی افراد در زمان خالکوبی مار آن را با سایر طراحی‌های دیگر مثل کلید، عصا، گل، قلب و… ترکیب می‌کنند و به این ترتیب احساسات و درونیات خود را با معانی متفاوت بیان خواهند کرد. تاتو این طرح‌ها نیاز به دقت و توجه زیادی دارد به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتما به تاتوکار حرفه‌ای مراجعه کنید.

 

چاپ  ایمیل