معنی تاتو لنگر

  • مقالات
  • بازدید: 10715

تاتو لنگر یکی از جذاب‌ترین طراحی‌هایی است که در نگاه اول ما را به یاد کارتون دوستانی ملوان زبل و تاتو معروف روی بازویش می‌اندازد. در واقع این تاتو معنی کاملا دقیق با عملکرد آن دارد. لنگر برای ثابت ماندن کشتی بر روی آب استفاده می‌شود و این امر سبب شده که تاتو آن نیز معنی ثبات و پایداری در یک حالت را داشته باشد. البته این تاتو معنی جذاب زیادی را به همراه دارد که در ادامه به بررسی همه آن‌ها خواهیم پرداخت، اگر قصد خالکوبی این طراح را دارید پیشنهاد می‌کنیم آن را به همراه سایر نماد‌ها ترکیب کنید و برای این کار حتما به تاتوکار حرفه‌ای با سابقه کار مراجعه نمایید. 

تاتو لنگر آبرنگی

معنی تاتو لنگر

لنگر به کشتی کمک می‌کند تا در یک شرایط متعادل بایستد و معنی این تاتو دقیقا ایستادگی در یک حالت توازن و ثابت است، البته این در باور‌های قدیمی نهادینه شده که خالکوبی لنگر به معنای تاب آوردن انسان در شرایط بحرانی زندگی است. این تاتو فوق العاده شیک و زیبا مورد علاقه افرادی است که در لحظات سخت زندگی می‌توانند بر خود مسلط باشند. 

البته این معنی کلی از تاتو لنگر است و در باور‌های باستانی و عقاید مذهبی می‌توان معانی متفاوت‌تری از این طرح پیدا کرد. عقاید مذهبی درباره طرح لنگر بر این باورند که فرم صلیب مانند آن نشانه پیروی از دین و آیین مسیحیت است پس می‌توان آن را جلو امید و آرزو دانست. در واقع این افراد نقش صلیب را به منجی مسیحیان ربط می‌دهند و باور دارند که با ظهور او دنیا در یک ثبات دینی و آرامش روحی قرار می‌گیرد. 

بر اساس این باور‌ها مسیحیان از گذشته تا به امروز لنگر را نماد نجات پیدا کردن و به آرامش رسیدن می‌دانند، در واقع آن‌ها بر این باورند که انسان زمانی از لنگر استفاده می‌کند که نیاز به ثابت ماندن دارد و دنیا زمانی در حالت ثبات و آرامش قرار میگیرد که منجی آن‌ها ظهور کند. در گذشته مسیحیانی که مورد شکنجه، آزار و اذیت رومیان قرار میگرفتند از این نماد برای رسیدن به آرامش استفاده می‌کردند و در طول تاریخ لنگر نماد پنهانی برای مسیحیان بود. 

اما به سراغ باور‌های باستانی برویم، عقایدی که از لنگر و تاتو آن تنها رسیدن به آرزو را باور دارند. در واقع بر پایه‌ی عقاید باستانی افرادی که در تلاطم طوفان باشند تنها یک آرزو دارند و آن هم رسیدن به ساحل، در این عقاید لنگر به معنای رسیدن به ساحل و نجات یافتن است. در گذشته‌ها اکثرا ملوان‌ها از این تاتو استفاده می‌کردند چرا که بر این باور بودند که استفاده از تاتو لنگر خوش شانسی به همراه دارد و همیشه آن‌ها را به ساحل می‌رساند. 

در کنار مفاهیم عنوان شده، معنی تاتو کردن طرح لنگر و ترکیب آن با سایر نماد‌ها به نوعی مفاهیم جدید را به وجود می‌آورد. برخی افراد لنگر را به همراه زنجیر تاتو کرده و آن را به دام انداختن آرزو معنی می‌کنند، این در حالی است که به تازگی طرح لنگر و ماری که به دور آن خزیده بسیار باب شده و برخی افراد آن را تلاش برای رسیدن به قدرت معنی می‌کنند. بهترین انتخاب برای خالکوبی لنگر برای خانم‌ها ترکیب آن با گل رز است که از ساقه آن در قسمت عمودی لنگر استفاده می‌کنند و به معنی نجات و زندگی دوباره است. 

اگر برای تاتو بدن از طرح لنگر استفاده می‌کنید بهتر است پیش از هر کاری معنی آن و معنی نماد دیگری که قصد دارید با لنگر ترکیب کنید را بدانید. بر اساس باور‌های قدیمی تاتو هر نمادی یک نیرو به زندگی افراد می‌بخشد و گاهی برخی معانی با هم همخوانی نخواهند داشت که در این صورت انرژی مثبت یکدیگر را خنثی می‌کنند. 

 

جمع‌بندی

تاتو لنگر یکی از جذاب‌ترین خالکوبی‌ها است که معانی بسیار زیبایی را در پی دارد، این طرح که به امید، آرزو، آرامش، نجات، پایداری و… معنی شده انرژی‌های مثبتی را به افراد القا می‌کند. در طراحی این تاتو می‌توانید از نماد‌های دیگر نیز استفاده کنید که میزان پیچیدگی و نوع نماد دیگر به شما بستگی دارد، البته این نکته مهم را در نظر داشته باشید که انتخاب هر طرح نیاز به دقت و ظرافت کاری زیادی دارد به همین دلیل بهتر است این کار را به یک تاتوکار حرفه‌ای بسپارید چرا که لنگر یک طرح ساده اما با جزئیات زیاد است که باید به صورت کاملا قرینه تاتو شود.

 

چاپ  ایمیل