معنی تاتو گل

  • مقالات
  • بازدید: 46156

معنی تاتو گل چیست؟ گل‌ها با رنگ‌های روشن، شکل‌های جذاب و زیبایی غیرقابل انکارشان، الهام‌بخشی طبیعی برای انواع بوم‌ها از جمله بدن انسان هستند. خالکوبی گل شکلی باستانی از بیان هنر تاتو بدن است و نمادهای زیادی دارد. هر خطی که با دقت کشیده شده و سایه‌زنی دقیق، داستانی چند وجهی را روایت می‌کند و قدمت خالکوبی گل به ابتدای ظهور این هنر برمی گردد.

تاتو گل رز و مثلث

هرچند که تاریخ مشخصی برای شروع این هنر وجود ندارد، اما مورخان تاریخچه تاتو را به 5000 سال قبل از اوتزی مرد یخی ردیابی کرده‌اند. پس از اینکه کوهنوردان در سال 1991 مرد یخی را در کوه‌های آلپ کشف کردند، مورخان به این نتیجه رسیدند که مرد یخی بین 3400 سال قبل از میلاد تا 3100 قبل از میلاد می‌زیسته و بدن مومیایی شده مرد یخی دارای 61 خالکوبی بوده است.

معنی تاتو گل چیست؟

بسیاری از فرهنگ‌ها در طول سال‌ها سبک خود را برای خالکوبی‌های سنتی توسعه دادند. در حالی که رنگدانه‌های دائمی امروزه به طور فزاینده ای محبوب هستند، خالکوبی زمانی به عنوان نوعی تنبیه مورد استفاده قرار می‌گرفت و در بسیاری از ادیان در قرن 19 تا حد زیادی تابو بود. اما معنی تاتو گل یک انتخاب محبوب است که سبک‌ها و تکنیک‌های مختلف را در بر می‌گیرد و از روزهای اولیه ظهور هنر تاتو مورد علاقه بوده است.

گل‌ها به خاطر نمادگرایی غنی خود که برگرفته از فولکلور، افسانه‌ها و اسطوره‌های فرهنگ‌های مختلف در سراسر جهان است، شناخته می‌شوند و این داستان‌های قدیمی توسط هنرمندانی مانند ون گوگ و نویسندگانی مانند شکسپیر در اشعار، نمایشنامه‌ها و رمان‌ها بیشتر توسعه یافته‌اند.

معنی خالکوبی گل‌های محبوب

گل‌ها را نیز می‌توان به هویت فردی گره زد. به عنوان مثال، آمریکا برای هر ایالت یک گل دارد و همه ما برای ماه تولد خود یک گل داریم. بنابراین، هر گل بسته به بافت فرهنگی، داستان‌ها و معانی متعددی در پشت خود دارد.

 

گل رز

گل رز محبوب ترین گل در هنر تاتو و نماد عشق است، بنابراین آنها یک خال کوبی مشترک برای عاشقان هستند. با این حال، گل رز با خار، به موضوعاتی چون درد و به ویژه از دست دادن یک عزیز اشاره دارد و رنگ‌های مختلف گل‌ها معانی مختلفی را نشان می‌دهد.

آفتابگردان

گل آفتابگردان یک تاتو گل محبوب است و معمولاً با خوش شانسی، شادی و شروع‌های جدید مرتبط خواهدبود. درست مانند شکوفه‌های واقعی، خالکوبی‌های آفتابگردان فوق‌العاده چشمگیر هستند. زرد پرجنب و جوش و اندازه چشمگیر یک گل آفتابگردان باعث می‌شود که آن را از بقیه متمایز کند.

تاتو رز روی ساعد

لاله‌ها

مانند گل‌های آفتابگردان، لاله‌ها نیز خالکوبی‌های شگفت‌انگیزی ایجاد می‌کنند. به عنوان یک گل محبوب، لاله فوق‌العاده انعطاف‌پذیر است و سال به سال زنده می‌شود. از آنجایی که گل لاله نماد تولد دوباره و عزم است، انتخاب محبوبی برای افرادی خواهدبود که اخیراً بر یک مانع دشوار غلبه کرده‌اند.

اسطوخودوس

این گل‌ها نشان دهنده فداکاری، لطف و آرامش هستند، در حالی که رنگ بنفش با سلطنت و تجمل ارتباط دارد. اسطوخودوس خواص دارویی زیادی داشته و می‌تواند برای درمان استفاده شود، بنابراین تاتو گل اسطوخودوس برای افرادی است که بر بیماری غلبه کرده اند.

بابونه

معنی تاتو گل بابونه به طور کلی توسط خانم‌ها ترجیح داده می‌شود و به طور سنتی نماد بی گناهی و خلوص هستند، که آنها را به یک یادبود محبوب برای یکی از عزیزان فوت شده تبدیل می‌کند.

میخک

میخک گل رسمی روز مادر و انتخابی محبوب برای مادران و افرادی است که به تازگی مادر خود را از دست داده‌اند.

نیلوفر

در سال‌های اخیر، نیلوفرها ارتباط نزدیکی با مسیحیت پیدا کرده‌اند، زیرا اعتقاد بر این است که آنها نماد مریم باکره، عید پاک، مرگ و تولد دوباره هستند. نیلوفرها از دیرباز نشان دهنده فداکاری، تعهد و دوستی بوده‌اند.

ارکیده

معنی تاتو گل ارکیده که توسط یونانیان به عنوان "گل شکوه" شناخته می‌شود، با بیش از 27000 گونه متعلق به یکی از بزرگترین خانواده‌های گل روی زمین است. پس جای تعجب نیست که این گل‌ها تقریباً در همه نقاط جهان یافت می‌شوند.

چاپ  ایمیل