معنی تاتو ساعت

  • مقالات
  • بازدید: 8258

تاتو ساعت یکی از پرطرفدار‌ترین طرح‌های است که در سال‌های اخیر به عنوان بهترین طرح برای خالکوبی انتخاب می‌شود، این طراحی زیبا در باورها و عقاید مختلف با معانی متفاوتی همراه است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به زندگی در یک لحظه خاص اشاره کرد. در واقع زمان حک شده به عنوان تاتو بدن یکی از بهترین یا بدترین لحظات زندگی فرد است که با خالکوبی آن قصد دارد برای همیشه به یاد داشته باشد. با توجه به این که این خالکوبی ظرافت و دقت زیادی نیاز دارد پس در زمان خالکوبی باید به یک تاتوکار حرفه‌ای مراجعه کنید تا تمام جزئیات را بدون کم و کسری طراحی و تاتو کند. برای بررسی بیشتر درباره معانی متفاوت خالکوبی ساعت با ما همراه باشید. 

معنی تاتو ساعت

ساعت و زمان در زندگی افراد تاثیر زیادی دارند و می‌توانند لحظات لذت بخش را برای افراد رقم بزنند این در حالی است که گاهی بدترین اتفاقات در زمان خاص اتفاق می‌افتد. برخی رویداد‌های زندگی فراموش شدنی نیستند و افراد برای اینکه آن‌ها را همیشه به یاد داشته باشند با تاتو دقیق ساعت و دقیقه آن سعی دارند همیشه آن را به یاد داشته باشند. 

البته خالکوبی ساعت تنها نمی‌تواند یادآور یک خاطره از گذشته باشد و گاهی در برخی مواقع لحظه‌ای از آینده را متذکر می‌ شود که سال‌ها برای رسیدن به آن تلاش و صبر کرده اید. به طور کلی ساعت لحظاتی را یادآور می‌شود که به هیچ عنوان نباید فراموش بشوند و مهم نیست این لحظه شاد باشد یا غمگین در هر حالت باید به شما یادآور شود. 

با توجه به مطالب عنوان شده تاتو ساعت به معنای فراموش نکردن است، البته این در شرایطی صدق می‌کند که یک ساعت خاص را با عقربه‌ها نمایش داده باشید. در مقابل صفحه بدون عقربه بیانگر بی‌معنایی و پوچی زندگی است، بر اساس باور‌های روانشناسی افرادی که از این تاتو استفاده می‌کنند امید به زندگی ندارند. 

در تاتو طرح ساعت تفاوت‌های زیادی وجود دارد که همگی به دلیل بودن یا نبودن عقربه هاست، فلش‌هایی که زمان را نشان می‌دهند. خالکوبی ساعت که تنها یک عقربه دارند به معنای یادآوری گذشته است، افرادی که از این طرح استفاده می‌کنند قصد دارند احترام به خاطرات گذشته را تداعی کنند. 

ساعت مدل‌های متفاوتی دارد و تاتو ساعت آفتابی به معنای پیوند زمین و آسمان و باور به دنیای آسمانی است، در واقع این طرح به دلیل داشتن معانی عرفانی و معنوی یکی از نقاشی‌های مهم در برخی کتب مذهبی نیز هست. 

تاتو طرح ساعت شنی زودگذر بودن همه چیز را تعبیر می‌کند، بر اساس عقاید و باور‌های مذهبی زندگی دنیوی آنقدر کوتاه است که نباید با کدورت و درگیری بگذرد و ساعت شنی نیز این را بیان می‌کند. 

خالکوبی ساعت شکسته امید‌های بربادرفته و آرزو‌های برآورده نشده را معنی می‌کند، طراحی ساعت شکسته افسوسی مادام العمری است که از زمان رفته نشات گرفته و بیانگر این است که زندگی به عقب باز نمی‌گردد. معمولا افرادی که در زندگی اشتباهات جبران ناپذیر انجام داده‌اند این خالکوبی را روی دست یا بدن خود تاتو می‌کنند. 

علاوه بر موارد عنوان شده، در کنار تاتو طرح ساعت از طراحی‌های دیگر نیز استفاده می‌شود که ترکیب آن‌ها با هم نماد‌های متفاوتی را به همراه دارند. یکی از متفاوت‌ترین خالکوبی ها، ترکیب ساعت و چشم است که در باور‌های قدیمی آن را چشم خدا معرفی کردند که در هر لحظه و ثانیه بندگان را می‌بیند. 

ترکیب زنجیر و ساعت به معنای زمان گره خورده یا مشکل سختی است که حل کردن آن نیاز به صبر و زمان دارد. طراحی‌های سه بعدی از ترکیب طرح ساعت و آناتومی قلب که معمولا در میان زوج‌ها اهمیت و جذابیت خاصی دارد و بیانگر زمان خاصی در زندگی آن‌ها است. 

یکی از تاتو‌های رایج در میان زندانیان ترکیب طرح ساعت و پرنده است که لحظه آزادی را به نمایش می‌کشد. البته برخی افراد که در این زمینه اطلاعات جامعی دارند این تاتو را به روزی نسبت می‌دهند که فرد بتواند راه درست را تشخیص و زندگی سالم را انتخاب کند. 

 

جمع‌بندی

تاتو ساعت یکی از جذاب‌ترین تاتو هاست که به دلیل داشتن معانی متعدد و مفهوم‌های فلسفی در دسته محبوب‌ترین خالکوبی‌ها قرار میگیرد. نکته مهم درباره این تاتو، ظرافت و دقت در خالکوبی کردن ریزه کاری‌های آن است به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای خالکوبی کردن این طرح کلاسیک و زیبا حتما به یک تاتو کار حرفه‌ای مراجعه کنید.

 

چاپ  ایمیل