تاتوی ست

  • مقالات
  • بازدید: 98

تاتوی ست

تاتوی ست یا همان تاتوی کاپلی از جمله کارهایی است که امروزه در میان جوانان بسیار باب شده، تاتوهای کاپلی تنها بین زوجین انجام نمی شود، این نوع تاتوها را دوستاهای خیلی صمیمی هم می‌توانند انجام دهند. تاتوهای کاپلی و ست انواع مختلفی داشته و بسیار متنوع هستند، حتی می‌توان گفت که اکثر تاتوها را می‌توان به صورت کاپلی انجام داد. اما ما در این مطلب تصمیم داریم محبوب‌ترین‌های آن‌ها را به شما معرفی کنیم؛ پس همراه ما باشید!

خورشید و ماه

یکی از محبوب‌ترین تاتوهای کاپلی تاتوی خورشید و ماه است. خورشید و ماه نمادی از اصل اساسی زندگی بوده و معمولا با این مفهوم انجام می‌شود که هر جا که خوب وجود داشته باشد، بد هم وجود دارد. ترکیب خورشید و ماه نماد اتحاد بوده، اما به صورت جدا خورشید به معنای نور، گرما و جاذبه و ماه به معنای سردی، تاریکی و حواس پرتی است.

نماد خورشید از معنای متفاوتی برخوردار بوده و به‌طورکلی می‌توان معنای مختلفی از آن برداشت کرد. برای مثال خورشید می‌تواند انرژی، زندگی دوباره، قدرت و باروری را نشان دهد و نشان‌دهنده خاص بودن و منحصر به‌فرد بودن آن شخص است.

اما ماه نماد چرخه زندگی، رمز و راز ستاره‌ها، زیبایی، باروری و جهان زنانه بوده و به‌طور شگفت‌انگیزی زیبا به‌نظر می‌رسد. انجام تتوی خورشید و ماه یک تاتوی دوستانه و کاپلی عالی است، با انجام این تتو می‌توان نشان داد که چه صمیمت و عشقی در عمق رابطه شما جریان دارد.

تاتو ست

سفینه و سیاره

سفینه و سیاره یکی از بهترین تتوهایی است که به صورت کاپلی می‌توان انجام داد. سالهاست انسان‌ها این نوع تتو را انجام می‌دهند و دلیل آن چیزی نیست به‌جز علاقه شدید انسان به کیهان! این مدل تتو یکی از مرموزترین تتوهایی است که به‌صورت کاپلی می‌توان انجام داد و طرفداران بسیار زیادی هم دارد. اگر شما و پارتنرتان یا حتی بهترین دوستتان به کهکشان و ستارگان علاقه زیادی دارید، می‌توانید با انجام این تتو علاقه خود را به دیگران نشان دهید. علاوه بر آن تتوی سفیه و سیاره می‌تواند نشان از علاقه به ماجرایی جویی در کیهان باشد.

گل‌ها

تتوی گل هم از دیگر تتوهایی است که جذابیت خاصی دارد، اکثرا خانم‌ها ترجیح می‌دهند که از این نوع تتوها استفاده کنند. گل نماد روشنی و زیبایی بوده و الهام بخش طبیعت است. تاتوی گل سایدهای مختلفی داشته و مورخان معتقدند قدمت تاتوی گل به بیش از 5 هزار سال قبل از پیدا کردن اوتزی مرد یخی پیدا شده در کوهای آلپ برمی‌گردد.

مورخان عقیده دارند که مرد یخی 3400 سال پیش از میلاد مسیح می‌زیسته و بین 61 تاتویی که او روی بدن خود داشته، طرحی از گل هم مشاهده‌ می‌شود.

تاتوی گل معنای مختلفی دارد و می‌توان از آن به‌عنوان یک تاتوی کاپلی هم استفاده کرد. اغلب معنای این تاتو به هویت فرد برمی‌گردد. اما به‌طور کلی هر گلی یک معنی خاص دارد که به‌صورت زیر است:

  • گل رز: گل رز نماد عشق بوده و معمولا زوجین به‌صورت کاپلی این نوع گل را تتو می‌کنند. اما اگر طرح تاتو با خار همراه شود، معنای متفاوتی پیدا می‌کند. درد و غم از دست دادن عزیز یکی از معنای این مدل تاتو است.
  • گل آفتابگرادن: خوش شانسی، شروع دوباره، شادی و نشاط معنایی است که می‌توان از تاتوی آفتاب استخراج کرد. تاتوی آفتابگردان واقعا زیبا و شگفت‌انگیز است و می‌تواند جزو خاص‌ترین تاتوهای مشترک باشد.
  • گل لاله: لاله نماد انعطاف‌پذیری است. علاوه بر آن می‌توان معنای مانند تولدی دوباره و عزمی راسخ را هم از آن برداشت کرد. این تتو بهترین انتخاب برای کسانی خواهد بود که بر یک مانع دشوار غلبه می‌کنند و درست مانند تتو آفتابگران زیبا و بی‌نظیر به‌نظر می‌رسد.
  • اسطوخودوس: تاتوی گل اسطوخودس به‌معنای لطف، فداکاری و آرامش است. رنک بنفش این گل نشان از تحمل و سلطنت بوده و با توجه به خواص دارویی بسیار زیاد این گل می‌توان گفت انجام آن نوعی طلسم برای مبارزه با بیماری‌ها به‌شمار می‌رود.
  • گل بابونه: گلی که اکثر خانم‌ها ترجیح می‌دهند از آن استفاده کنند، نوعی نماد بی گناهی و خلوص است. علاوه بر آن می‌تواند یادبودی برای عزیزان از دست‌رفته باشد.
  • گل میخک: گل میخک هم معنی یکسانی با گل بابونه دارد، با این تفاوت که این گل برای کسانی است که به تازگی مادر خود را از دست داده‌اند. اما علاوه‌بر این می‌توان با انجام این تتو علاقه بیش‌از اندازه به مادر را هم نشان داد.

 

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با تاتوی ست و کاپلی آشنا ساخته و محبوب‌ترین‌ها را به شما معرفی کنیم. بهتر است بدانید که تاتوهای مختلفی را می‌توان به صورت ست انجام داد و این تنها به سلیقه و علایق فردی شما برمی‌گردد.

چاپ  ایمیل