تاتو رنگی | آشنایی با دایره رنگی در تاتو

تاتو رنگی | آشنایی با دایره رنگی در تاتو

  • مقالات
  • بازدید: 122

تاتو رنگی | آشنایی با دایره رنگی در تاتو

خالکوبی‌های رنگی به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند و هنرمندان مهارت‌های خود را در سبک‌ها و تکنیک‌های مختلف به نمایش می‌گذارند. با این حال، تسلط بر رنگ نیاز به مهارت زیادی از هنرمند تاتو دارد. در حالی که سبک‌های خالکوبی می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد، اما برخی از قوانین خاص را باید رعایت کرد. اگر اینجا هستید، به این دلیل است که می‌خواهید همه چیز را در مورد خالکوبی رنگی بدانبد. نگران نباشید؛ ما تمام رازهایی را که باید درباره طیف رنگ در تاتو بدانید به شما می‌گوییم.

دایره رنگی چیست؟

دایره رنگی راهنمایی است که شامل تمام رنگ‌هایی خواهدبود که انسان با چشمان خود می‌تواند درک کند. به این طیف رنگ‌ها طیف رنگی مرئی می‌گویند. برای هر هنرمند تجسمی، دانستن و مطالعه دایره رنگی ضروری است. این امر درک رنگ و ایجاد خالکوبی‌های رنگی را آسان تر می‌کند. بنابراین، مطالعه برخی از مسائل نظری کلیدی مرتبط با تئوری رنگ برای فرآیند یادگیری بسیار مهم است.

دایره رنگی از سه رنگ اصلی قرمز، آبی و زرد تشکیل شده است. ترکیب این رنگ‌ها سایه‌های مختلفی ایجاد می‌کند. بنابراین، دایره با 12 سایه اصلی تکمیل می‌شود که همه آنها به گروه‌های بزرگ تقسیم می‌شوند:

رنگ‌های اولیه: زرد، قرمز و آبی - رنگدانه‌های خالص که همه رنگ‌های دیگر را تشکیل می‌دهند.

رنگ‌های ثانویه: سبز، نارنجی و بنفش.

رنگ‌های سوم: نارنجی-زرد، نارنجی-قرمز، ارغوانی-قرمز، آبی مایل به بنفش، سبز تیره و سبز روشن.

هر یک از این رنگ‌ها می‌توانند از نظر اشباع و درخشندگی متفاوت باشند. برای تغییر درخشندگی، رنگ با سیاه یا سفید خالص مخلوط می‌شود، در حالی که اشباع با مخلوط کردن آن با خاکستری به دست می‌آید. به این ترتیب، همان تن می‌تواند طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها را تولید کند.

 یکی دیگر از عوامل مهم در رنگ‌ها، دما است که می‌تواند سرد یا گرم باشد و هر کدام رنگ‌های متفاوتی را تشکیل می‌دهند. رنگ‌های گرم دمای پایین‌تری دارند و به رنگ‌های نارنجی نزدیک‌تر هستند، در حالی که رنگ‌های با دمای بالاتر به رنگ‌های آبی نزدیک‌تر هستند و باعث می‌شوند تناژ سردی داشته باشند. دایره رنگی به دو رنگ سرد و گرم تقسیم می‌شود و درک این موضوع برای خالکوبی رنگ ضروری است.

طرح‌های رنگی

از سوی دیگر، تمام رنگ‌های دایره رنگی را می‌توان توسط گروه‌های مختلفی تعریف کرد که ما آنها را طرح‌های رنگی می‌نامیم، که توسط برخی از پارامترها تعیین می‌شوند:

تک رنگ: وقتی فقط از یک رنگ در همه انواع آن استفاده می‌کنید، هم اشباع و هم درخشندگی. شما آن را با رنگ دیگری مخلوط نمی‌کنید.

آنالوگ: این گروه از رنگ‌ها شامل یک رنگ اصلی و دو رنگ کنار آن در چرخه رنگ است.

مکمل: به تونالیته‌های متضاد اشاره دارد. بنابراین، برای مثال، رنگ مکمل نارنجی آبی، قرمز، سبز و غیره است.

مکمل جزئی: در اینجا گروهی از رنگ‌های مشابه گرفته می‌شود و یک مکمل اضافه خواهدشد. مثلاً اگر نارنجی بگیریم زرد، نارنجی-قرمز و آبی خواهیم داشت.

سه گانه: مانند آبی، قرمز و زرد.

با استفاده از این گروه‌ها، می‌توانید خالکوبی‌هایی را با معیارهای ترکیبی و هماهنگی گسترده‌تر طراحی کنید، اگرچه، البته، شما آزادید که سبک خود را ایجاد کنید.

آیا قانون خاصی برای استفاده از رنگ‌ها در تاتو وجود دارد؟

به دلایلی، گفته می‌شود که معیار "درستی" برای خالکوبی در رنگ وجود دارد، اما حقیقت این است که هیچ قانون جهانی برای همه خالکوبی‌های رنگی وجود نخواهدداشت؛ زیرا تکنیک‌ها و سبک‌ها بسیار متنوع هستند. با این حال، یک اشتباه رایج در بین هنرمندان تاتو این است که معتقدند هرچه سوزن‌ها عمیق‌تر وارد شوند، رنگ بهتر می‌چسبد. اما این درست نیست و درعوض، چسبندگی رنگ خوب زمانی اتفاق می‌افتد که جوهرها به لایه مناسب پوست تزریق شوند.

اگر سوزن را خیلی عمیق تزریق کنید، ممکن است در آینده مشکلاتی مانند تورم بیش از حد، مشکلات التیام، فوران جوهر و حتی عفونت ایجاد کنید. اما اگر ضربه‌های سطحی انجام دهید، رنگ پس از چند هفته محو می‌شود.

چاپ  ایمیل