معنی تاتوی هشت پر چیست؟

معنی تاتوی هشت پر چیست؟

  • مقالات
  • بازدید: 2653

معنی تاتوی هشت پر

هشت پر نمادی با تاریخچه طولانی و پیچیده است که بسیاری از فرهنگ‌های مختلف در طول قرن‌ها از آن استفاده کرده‌اند که هر یک معنای خاص خود را به این نماد نسبت داده‌اند. به طور کلی، ستاره 8 پر اغلب برای نشان دادن خلوص، قدرت و محافظت استفاده می‌شود و می‌توان از آن به عنوان طلسم برای خوش شانسی و دفع ارواح شیطانی استفاده کرد.

معنی تاتوی ستاره هشت پر

منشا این ستاره هشت پر ناشناخته است، اما تصور می‌شود که قدمت آن به دوران باستان بازمی گردد. اولین استفاده ثبت شده از این نماد توسط بابلی‌ها در حدود 3000 سال قبل از میلاد بود. آنها از آن به عنوان نقشی تزئینی بر روی سفال و جواهرات خود استفاده می‌کردند، اما این نماد با الهه ایشتار نیز مرتبط بود. ستاره هشت پر بعدها در مصر باستان ظاهر شد، جایی که با الهه ایزیس مرتبط بود و عدد هشت در اساطیر مصر باستان نیز متشکل از هشت خدای اولیه مقدس بود که گاهی اوقات این خدایان با اکتاگرام نشان داده می‌شدند.

ستاره هشت پر به نام ستاره بیت لحم نیز شناخته می‌شود، ستاره‌ای که گفته می‌شود سه مرد خردمند را به سمت عیسی کودک راهنمایی کرده است. در نمادگرایی مسیحی، از هشت نقطه به عنوان نشان دهنده هشت سعادت یاد می‌کنند.

چرخ بودایی - چاکرای دارما

در بودیسم، یک چرخ هشت پر، معروف به چاکرای دارما، برای نشان دادن مسیر هشتگانه همانطور که توسط لرد بودا ترسیم شده است، استفاده می‌شود. این طرح از نظر ظاهری بسیار شبیه به چرخ کشتی است، که در نوع خود بسیار نمادین محسوب می‌شود، اگرچه نمادگرایی با چرخ کشتی به جای مذهبی سکولار است.

یکی دیگر از تفسیرهای جدیدتر از ستاره هشت پر به عنوان نماد هرج و مرج است. این نماد ریشه در رمان فانتزی مایکل مورکاک در سال 1970 قهرمانان ابدی دارد، جایی که یک ستاره هشت پر از هشت فلش که از مرکز به سمت بیرون اشاره شده است برای نشان دادن آشوب استفاده می‌شود. در مقابل، یک فلش عمودی واحد نشان دهنده قانون است.

نماد ستاره هشت پر

ستاره 8 پر نماد تعادل و هماهنگی است. این نماد به ما یادآوری می‌کند که همه چیز به هم متصل بوده و ما باید برای تعادل در زندگی خود تلاش کنیم.

8 نقطه نشان دهنده 4 عنصر (آتش، هوا، آب و خاک) و 4 جهت (شمال، جنوب، شرق و غرب) است.

8 نقطه همچنین نشان دهنده 8 فاز ماه بوده که یادآور این است که ما به ریتم‌های طبیعی جهان متصل هستیم. این هشت مرحله عبارتند از ماه نو، هلال در حال افزایش، ربع اول، غده در حال افزایش، ماه کامل، غده در حال کاهش، ربع سوم و هلال در حال کاهش.

تاتوی ستاره 8 پر - طلسم خوش شانسی

ستاره هشت پر برای قرن‌ها به عنوان نماد محافظت استفاده می‌شود. در بسیاری از فرهنگ‌ها، اعتقاد بر این است که هشت نقطه نشان دهنده هشت جهت قطب نما بوده و بنابراین ستاره می‌تواند در برابر نیروهای شیطانی که از هر جهت وارد می‌شوند محافظت کند.

ستاره همچنین اغلب به عنوان نمادی از خلوص و قدرت دیده می‌شود و تصور می‌شود برای کسانی که آن را می‌پوشند یا با خود حمل می‌کنند، خوش شانسی می‌آورد.

ستاره 8 پر در مقابل قطب نما

ستاره هشت پر اغلب به عنوان مربوط به نماد قطب نما دیده می‌شود. این موضوع به این دلیل است که هشت نقطه روی ستاره نشان دهنده هشت جهت قطب نما بوده و ستاره همچنین گاهی اوقات به دلیل شکل آن به نماد صلیب مربوط می‌شود. با این حال، باید توجه داشت که ستاره هشت پر هر دو قبل از قطب نما و صلیب به عنوان نماد است.

نکات پایانی تاتوی هشت پر

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از ستاره هشت پر در زندگی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از آن به عنوان یادآوری برای ایجاد تعادل در تمام جنبه‌های زندگی خود - کار، بازی، خانواده، دوستان و غیره استفاده نمایید.  ستاره هشت پر همچنین می‌تواند نماد امید و هدایت باشد. اگر احساس گمراهی یا سردرگمی می‌کنید، برای راهنمایی به ستاره هشت پر نگاه کنید که می‌تواند به شما کمک کند

ستاره هشت پر از زمان‌های قدیم به اشکال مختلف و در فرهنگ‌های مختلف وجود داشته است. از آنجایی که نسخه‌های زیادی برای آن وجود دارد، هیچ فرهنگ یا دینی نمی‌تواند ادعای ستاره هشت پر را داشته باشد.

چاپ  ایمیل