معنی تاتو پرستو 

  • مقالات
  • بازدید: 6243

 

تاتو پرستو یکی از لاکچری‌ترین خالکوبی‌هایی است که در سال‌های اخیر توجه افراد مخصوصا خانم‌ها را به خود جلب کرده است، این تاتو فوق العاده شیک معانی متفاوتی را به همراه دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سفر و مسافر بودن اشاره کرد. اگر قصد خالکوبی این طرح را دارید می‌توانید با استفاده از ترکیب‌های رنگی مختلف طرح‌های سه بعدی را ایجاد کنید. گفتنی است که طراحی و خالکوبی طرح پرستو بر روی بدن نیاز به توجه و ظریف کاری خاصی دارد از این رو باید توسط تاتوکار حرفه‌ای انجام شود، به طور کلی تاتو صورت و بدن با هر طرح و نقشی نیازمند دقت زیاد است، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید. 

معنی تاتو پرستو 

باور‌های قدیمی تاثیر زیادی در نقش و نگارها خالکوبی دارند و پرستو بر پایه همین باور‌ها به دنیای خالکوبی و تاتو راه پیدا کرده است. در گذشته‌های دور دریانوردان بریتانیایی بر این باور بودند که تاتو پرستو بر روی پوست تضمین کننده امنیت و آسایش آن‌ها در سفر‌های دریایی است، در واقع آن را طلسم جادویی می‌دانستند که حباب محافظ را به دور آن‌ها می‌کشد. 

این باور از آن جایی شکل گرفت که پرستو‌ها هر سال صحیح و سالم به خانه باز می‌گشتند، ملوانان نیز با تاتو این نماد بر روی پوست خود در هر ناحیه از بدن مثل گردن، بازو، ساعد و… معتقد بودند که در نهایت سلامت و امنیت به خانه باز می‌گردند. 

از دنیای سیر و سفر که دور شوید، تاتو پرستو جذابیت‌های خاصی دارد، این خالکوبی بسیار زیبا با ظریف کاری‌های جذاب و خاص طرح فوق العاده‌ای است که به خوبی بر روی پوست بدن می‌نشیند و به تنهایی زیبایی خاصی از خود به نمایش می‌گذارد. بدون شک ظرافت بال و پر پرستو در کنار تیرگی رنگ آن بسیار شکیل خواهد بود. اغلب خانم‌ها از این نماید برای خالکوبی بر روی استخوان ترقوه، ساعد و کمر استفاده می‌کنند و که در در زمان پوشیدن لباس‌های مجلسی و در دور همی‌های دوستانه جذابیت خاصی به استایل آن‌ها می‌دهد. 

بررسی معانی متفاوتی تاتو پرستو

از زیبایی‌های این تاتو که بگذریم بهتر است معانی آن را تفسیر کنیم تا به نوعی به شخصیت افراد دارنده این تاتو پی ببریم. علاوه بر سلامت و امنیت در سفر، تاتو پرستو راز ماندگاری از روابط است که بر پایه وفاداری دو طرفه شکل می‌گیرد. بر اساس همان باور قدیمی که پرستو پس از هر بار مهاجرت باز هم به لانه بازمی گردد این باور‌های زیبا نهادینه شده‌اند و وقتی یک زوج این طرح را تاتو می‌کنن یعنی با هر مشکلی و دوری باز هم بهم وفادارند. 

تاتو طرح پرستو بر روی بدن نماد تولد دوباره و بازگشت به زندگی است و افرادی که این طرح را برای خالکوبی انتخاب می‌کنند قصد تغییر لایف استایل خود را دارند و به زیبا ساده‌تر می‌خواهند جور دیگر زندگی کنند. این تاتو در میان افرادی که از یک بیماری سخت یا دام اعتیاد نیز خلاص شده‌اند نیز رواج زیادی دارد. 

اگر به باور‌های گذشته برگردیم پرستو را در روایات مسیحی خواهیم دید، زمانی که عیسی (ع) را به صلیب کشیدند و پرستو پر‌های خود را به خون او آغشته کرد. بر اساس این روایات تاتو طرح پرستو به نوعی ادای احترام به عزیزانی است که در میان ما نیستند. 

معنی تاتو پرستو با توجه به محل تاتو

یکی دیگر از مواردی که می‌توان در تفسیر معنی خالکوبی پرستو تاثیر گذار باشد، محل تاتو آن است. معمولا آقایان از خالکوبی پرستو بر روی بازو استفاده می‌کنند که بیانگر قدرت و اراده در انجام کاری است. این در حالی است که تاتو این طرح بر روی بازو از عشق و علاقه یک زن به فرزندان گواهی می‌دهد. برای تاتو طرح پرستو بر روی مچ نیز می‌توان به رهایی از بیماری‌ها اشاره کرد چرا که درست بر روی شاهرگ حیات افراد خالکوبی می‌شود. 

جمع‌بندی

تاتو پرستو معانی متفاوتی را در بر میگیرد و به نوعی می‌توان آن را راهی برای ابراز احساسات یا مشکلات گذشته نیز انتخاب کرد، به طور کلی این تاتو به معنای بازگشت با امنیت است. اگر قصد تاتو بدن به شکل پرستو را دارید بهتر است مفاهیم آن را نیز بدانید، یادگاری از عزیزان از دست رفته، عشق به فرزند و خانواده، تولد دیگر، بازگشت به زندگی، رهایی از سختی‌ها و در نهایت وفاداری به رابطه از مهم‌ترین معانی این تاتو به شمار می‌آید.

 

چاپ  ایمیل