معنی تاتو ستاره

  • مقالات
  • بازدید: 28685

 

تاتو ستاره امید و آرزو را به دنبال دارد و بدون شک معنی آن برای تمامی طرفداران خالکوبی به سادگی قابل فهم است. البته این که از چه رنگ و طرحی برای این خالکوبی استفاده می‌کنید نیز در معنی آن بی‌تاثیر نیست، به طور کلی ستاره یکی از پرکاربرد تریت طراحی‌ها تریبال است که جنبه‌های جذاب و زیبایی را برای شما به همراه دارد. ظرافت و زیبایی طراح‌های مختلف از شکل ستاره نیاز به دقت و توجه زیادی دارد به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای این کار حتما به تاتوکار حرفه‌ای مراجعه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی معنی تاتو با طرح ستاره در رنگ‌های متفاوت بپردازیم. 

معنی تاتو ستاره

همانطور که گفتیم اولین و اصلی‌ترین معنی این تاتو امید و آرزو به آینده است، در واقع ماهیت نورانی و روشن ستاره تعبیر دیگری را در پی نخواهد داشت. البته طرح و شکل ستاره‌ای که قصد خالکوبی آن را دارید نیز در این تعیر بی‌تاثیر نیست، ستاره‌های دنباله دار به معنای تلاش کردن برای رسیدن به هدف هستند. 

تک ستاره‌های کوچک که بر روی دست یا بدن تاتو می‌شوند نشان دهنده تولد یک کودک دلبند است که ممکن است فرزند خود یا یکی از خواهران و برادران باشد. از دیگر معنی ستاره برای تاتو می‌توان به علاقه به علوم نجوم اشاره کرد، این تاتو معمولا بر روی ساعد، مچ دست یا روی انگشت شصت انجام می‌شود. 

اگر به سراغ باور‌های مذهبی برویم، ستاره نمادی از دین یهود و ستاره داوود نبی دارد و معمولا افراد مذهبی برای نشان دادن باور‌های خود به دیگران این تاتو را انجام می‌دهند. در گذشته‌های دور داشتن ستاره تاتو شده بر روی صورت جز رسومات قبایل افراطی بوده و دینداری خود را این گونه در معرض نمایش می‌گذاشتند. 

ستاره نشان دهنده بازگشت به خود هم هست، در واقع افرادی که در یک برهه زمانی خود را گم کرده یا دچار اعتیاد بودند تاتو ستاره را به نشانه بازگشت به زندگی دوباره انجام می‌دهند، در واقع آن‌ها معتقدند که ستاره همچون نوری در دل تاریکی است و آن را به روزنه امید خود تشبیه می‌کنند که باعث بازگشت به زندگی مجدد شده است. 

معنی تاتو ستاره در نواحی مختلف بدن

یکی از مهم‌ترین استاندارد‌های خالکوبی، ناحیه‌ای است که انتخاب می‌کنید. معمولا تاتو ستاره یک انتخاب خانمانه است و تعداد خیلی کمی از آقایان از این طرح استفاده می‌کنند. به طور کلی تاتو طرح ستاره بر روی استخوان‌تر قوه برای خانم‌ها نشان از زیبا ناسی دارد. این ناحیه زنانگی زیادی را در خود نهفته و افرادی که از طرح ستاره برای این ناحیه استفاده می‌کنند بدون استثنا به دنبال معانی زیباشناسی آن هستند. 

خالکوبی ستاره داوود بر روی دست و بازو در میان آقایان و مخصوصا یهودی‌ها اهمیت خاصی دارد و علاوه بر نمایش باور‌های دینی، به معنای قدرتمند و جاه طلبی است. 

معمولا خانم‌ها از طرح ستاره در ناحیه گردن، ساق پا، ساعد و مچ پا استفاده می‌کنند که در هر حالت نشان دهنده سخت کوشی آن‌ها برای رسیدن به اهداف دست نیافتنی است. 

بررسی معنی ستاره براساس تعداد پر

از مواردی که تاثیر زیادی در تفسیر تاتو ستاره دارد می‌توان به تعداد پرهای آن اشاره کرد. ستاره ۴ پر با طرح برجسته نماد صلیب و دین مسیح است که در معنای کلی به امید به داشتن آینده روشن و به انتظار نشستن منجی اشاره می‌کند. 

در باورهای گذشته ستاره‌هایی با پنج پر وجود داشته‌اند که خالکوبی آن بر روی بدن به معنای انتظار برای رسیدن به نور و روشنایی است، در واقع ستاره ۵ پر یا همان ستاره پنتاگرام نماد عناصر پنجگانه هستند و ستاره ۶ پر که به ستاره داوود شهرت دارد به معنای حواس پنجگانه به علاوه انتظار برای مسیحیت است. 

البته در باور‌های هنود ستاره شش پر نماد برهما، شیوا و ویشنو خدایان هندو است که خالق و تبدیل کننده و حافظ افراد هستند. 

جمع‌بندی

تاتو ستاره یکی از پرطرفدار‌ترین خالکوبی‌ها به شمار می‌آید که با داشتن ظاهر بسیار شیک و مدل‌های مختلف انتخاب اول خانم‌ها به شمار می‌آید. اگر قصد انجام تاتو بدن یا صورت را دارید خالکوبی کردن ستاره کنار ساق پا، روی ساعد، استخوان ترقوه، روی نخاع، میان انگشت‌ها و در نهایت بر روی کمر زیبایی و جذابیت‌های خاص خود را دارد. توجه داشته باشید که مدل‌های متفاوت از ستاره‌ها وجود دارد که هر یک معانی مختلفی دارند پس بهتر است پیش از خالکوبی به مطالعه کنید.

چاپ  ایمیل