طرح تاتو مردانه

طرح تاتو مردانه

تاتو بدن به طور فزاینده‌‌ای رایج می‌شود و ما بیشتر و بیشتر مردان و زنانی را با هنر بدن شگفت‌انگیز می‌بینیم. با این حال، مدتی طول کشید تا خالکوبی‌ها به جریان اصلی در جهان که ما امروز آن را می‌شناسیم تبدیل شود و اساساً تا اواسط قرن بیستم، خالکوبی به طور پراکنده توسط افراد شجاعی مانند جان اوریلی و اما برگ انجام می‌شد.

یکی از سبک‌های خالکوبی که امروزه می‌شناسیم و در ابتدا برای مردان رایج شد، سبک تاتو سایلور جری بود. در حدود دهه 50، خالکوبی به عنوان نشانه‌‌ای از مردانگی در نظر گرفته می‌شد و بیشتر مربوط به دنیای زیرزمینی اراذل و اوباش و جنایتکاران بود. در دهه 70، مغازه‌های خالکوبی به طور فزاینده‌‌ای محبوب شدند و به تدریج هنر خالکوبی دیگر برای طردشدگان جامعه محفوظ نبود.

طرح‌های خالکوبی معنی دار برای مردان چیست؟

از لحاظ تاریخی، خالکوبی مردانه به عنوان یک آیین در بسیاری از فرهنگ‌ها انجام شده و از پسرها به مردان از طریق طراحی منحصر به فرد و معنی دار برای مرد مورد نظر تبدیل می‌شد. در غرب، با قیام ملوان جری و خالکوبی نیروی دریایی، انواع مختلف طرح‌های خالکوبی برای مردان رایج گشت وهمچنین ایده‌های جالبی برای خالکوبی وجود دارد که یک تم محبوب هستند.

­_در میان سایر موارد، طرح‌های خالکوبی معنی دار برای مردان عبارتند از:

خالکوبی‌های خانوادگی - خالکوبی که پیوند ابدی مرد را با خانواده، شریک زندگی و والدین خود با نمادهایی مانند گل یا ساعت با زمان تولد به تصویر می‌کشد.

خالکوبی مذهبی - خالکوبی که معمولاً صحنه‌‌ای از کتاب مقدس یا فقط مفهومی از کتاب مقدس دارد، مانند پرتوهای خورشید که از میان ابرها عبور می‌کنند، خالکوبی‌های متقاطع، دست‌های دعا و کبوتر و غیره.

خالکوبی حیوانات – خالکوبی حیوانات محبوب برای مردان شامل حیواناتی مانند شیر، خرس، کلاغ، مار، عقاب، جغد و گرگ با نماد قوی از قدرت، غلبه بر موانع و استقامت مانند ققنوس‌، یا حتی فقط اشیاء حیوانی مانند تاتو پر است.

خالکوبی میراث - خالکوبی اختصاص داده شده به احترام به ریشه‌ها و فرهنگ، این خالکوبی‌ها را می‌توان با نمادهای مدرن ترکیب کرد تا طرح‌های خالکوبی معنی دار، مانند خالکوبی‌های ایرلندی و سلتیک، یا خالکوبی‌های بومی آمریکا ایجاد شود.

خالکوبی‌های قهرمان – قهرمانان دوران کودکی شما یا شخصیت‌هایی که بیشتر با آنها خو می‌کنید، موضوع بسیار خوبی برای طراحی خالکوبی شما هستند. بنابراین، بسیاری شخصیت‌های مورد علاقه خود را از کمیک‌های مارول، یا سریال‌های انیمیشن ژاپنی یا فیلم‌ها انتخاب می‌کنند تا خالکوبی خود را بر اساس آن قرار دهند.

خالکوبی‌های فانتزی – این تاتو با الهام از موجودات افسانه‌‌ای یا خیالی رایج مانند اژدها، مدوسا، پری دریایی و موارد مشابه انجام می‌شود.

کدام سبک تاتو برای مردان بهتر است؟

اکنون که تاریخچه و برخی از طرح‌های محبوب را پوشش داده‌ایم، بیایید ببینیم چگونه می‌توانید خالکوبی منحصر به فرد و معنادار خود را ایجاد کنید. در حالی که خالکوبی برای مردان می‌تواند معانی بسیار متفاوتی داشته باشد، اکثر مردم انتخاب می‌کنند که تاتوی منحصر به‌فرد خود را پیدا کنند که به داستان زندگی و شخصیت آنها مربوط می‌شود.

خالکوبی‌های قبیله‌ای

خالکوبی‌های قبیله‌‌ای با پیامی قوی از پشتکار، مردانگی، قدرت و استقامت از نظر زیبایی شناختی معروف هستند.

خالکوبی هندسی

خالکوبی‌های هندسی حاوی خطوط و اشکالی هستند که معنای زیادی دارند، حتی اگر در بقیه دنیا انتزاعی به نظر برسند. داشتن پیامی که بسیار به آن احترام می‌گذارید، خواه فقط ارزش زیبایی شناختی باشد یا فلسفه‌‌ای که شما را راهنمایی می‌کند، به شما کمک خواهدکرد هرگز از انتخاب خالکوبی خود پشیمان نشوید.

خالکوبی‌های سنتی

خالکوبی‌های سنتی دارای سبک‌های طراحی از Sailor Jerry تا طرح‌های خالکوبی نئو سنتی هستند. زیبایی منحصر به فرد خالکوبی‌های سنتی به ویژه برای مردان خوشایند است، با معانی آنها از سرگرم کننده و عجیب و غریب تا معانی عمیق مانند خالکوبی اختصاص داده شده به مادر .

خالکوبی‌های رئال

خالکوبی‌های واقع گرایانه می‌تواند تصویری از طبیعت باشد مانند ماه، ساعت، گل رز، قطب نما، پروانه‌ها، فیگورهای زنانه و شخصیت‌های تخیلی که در طراحی‌های رئال مردانه رایج هستند.

خالکوبی Trash polka

در سبک خالکوبی Trash polka در اصل از جوهر سیاه و قرمز با قطعاتی به سبک کولاژ آشفته استفاده می‌شود که عناصر انتزاعی و واقع گرایانه را با هم ترکیب می‌کند. این طرح‌های خالکوبی به نظر می‌رسند که به معنای واقعی کلمه یا تصاویر، اشکال، فرم‌ها و کلمات در فونت ماشین تحریر همراه هستند که به رمز و راز آنها می‌افزاید و این واقعیت را که آنها سعی می‌کنند بیننده را در مورد آنچه واقعاً در خالکوبی می‌گذرد گیج کنند.

چاپ  ایمیل