معنی تاتوی عنکبوت

  • مقالات
  • بازدید: 12240

معنی تاتوی عنکبوت

عنکبوت‌ها با وجود اینکه منبع رجش و ترس انسان هستند اما از نقشی اساسی در فرهنگ‌های مختلف جهان برخوردارند. پیچیدگی تارهایی که عنکبوت‌ها می‌بافند جزو یکی از شگفت‌انگیزترین چیزهایی هستند که در طبیعت مشاهده می‌شوند.

اگر شما هم از این موجودات هشت پا می‌ترسید، شاید بهتر است نگاه خود به آن‌ها را عوض کرده و با دید دیگری به آن‌ها نگاه کنید، شاید سرآخر به این نتیجه رسیدید که عنکبوت‌ها آنطور که فکرش را می‌کردید ترسناک و چندش نیستند. اگر می‌خواهید دیدگاه خود را نسبت به عنکبوت‌ها و به‌خصوص تاتوی عنکبوت تغییر دهید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به انتهای این مطلب همراه ما باشید!

عنکبوت نمادی از خلاقیت

شاید شما تا به‌حال از این منظر به عنکبوت‌ها و تارهایی که می‌بافند نگاه نکرده باشید، آن‌ها نشان از دقت، مهارت، صنعتگری، صبر و هنرمندی زیادی هستند. احتمالا برای شما جالب است بدانید تارهایی که برخی از عنکبوت‌ها با ظرافت و دقت تمام نقش می‌زنند و می‌بافند، استحکام زیادی دارند و به‌راحتی پاره نمی‌شوند. دقت و ظرافت آن‌ها و خلاقیتی که در ایجاد تارها از خود نشان می‌دهند باعث شده لقب صنعتگران قلمرو حیوانات به آن‌ها تعلق گیرد.

شاید تارهایی که عنکبوت‌ها به صورت مارپیچی می‌بافند الگوهایی تکراری داشته باشند اما به‌راستی که نقش آن‌ها به شدت جالب و دیدنی است و حتی برخی‌ها عقیده دارند تارهای عنکبوت نمونه‌ای کوچک از کیهان هستند.

معنای عنکبوت در سنن مختلف

عنکبوت‌ها نمایانگر مسیرهای همگرایی و واگرایی در آینده هستند و دانش والای شما را نشان می‌دهند. علاوه بر این عنکبوت نشان از توانایی پیش‌بینی یا شکل دادن به رویدادهای آینده هستند. شاید تار عنکبوت تله‌ای بی رحمانه برای حشرات و پستانداردان بسیار کوچک، مارمولک‌ها، ماهی‌ها و حتی برخی از گونه‌های پرندگان باشد، اما بدون شک زیبایی غیرقابل توصیفی دارد.

ضمن اینکه استراتژی عنکبوت‌ها که با تاتو نشان داده می‌شوند واقعا جالب و هیجان‌انگیزند، عنکبوت‌ها ساعت‌ها وقت می‌گذارند تا یک تله بسیار زیبا ایجاد کنند و سپس کمین می نشینند که شکار خود را در دام بیندازند. این‌ها تماما نشان از فریب، حیله‌گری، بدخواهی، دوگانگی و صبر است که در عنکبوت‌ها به‌چشم می‌خورند.

برخی عنکبوت‌ها سمی هستند و حامل سمی خطرناک و کشنده‌اند که حتی می‌توانند تاثیرات منفی زیادی را روی پستانداران بسیار بزرگ مانند انسان‌ها بگذارند. با توجه به این‌ موضوع بسیاری از افراد عقیده دارند عنکبوت‌ها به معنی مرگ، رنج، بیماری هستند و این مسائل را به تصویر می‌کشانند.

یک نکته جالب در مورد معنی عنکبوت‌ها این است که آن‌ها در اغلب مواقع با زنانگی هم ارتباط دارند. اکثر عنکبوت‌های ماده می‌توانند نرهای خود را نابود کنند، آن‌ها جسه‌ای بزرگتر از عنکبوت‌های نر دارند و قدرتمندتر هستند.

عنکبوت‌ها در طی دوران جزو حشرات بسیار تاثیرگذار روی ذهن و اندیشه انسان‌ها بوده و شاید بسیار از افراد آن‌ با شنیدن نام یا طرح آن‌ها افکار منفی را در ذهن خود بپرورانند و احساس ترس و رخوت در ذهن آن‌ها خانه کند، اما بدون شک عنکبوت‌ها معنای بهتر و مثبت‌تری هم مانند همکاری، خانه و خانواده، کارایی و خرد هم دارند.

این حشرات جزو رایج‌ترین شخصیت‌هایی هستند که در افسانه‌های ژاپنی به‌ آن‌ها پرداخته‌اند. برخی از اقوام و آیین‌ها ژاپنی مانند قوم آینو الهه عنکبوتی به نام یوشکپ کاموی دارند، این قوم احترام زیادی برای یوشکپ کاوی قائلند؛ چرا که این الهه با زایمان، زنانگی و ازدواج مرتبط است.

در این آیین یوشکپ را حتی زن انگشت دراز هم می‌نامند، آن‌ها عقیده دارند زن انگشت دراز هنگام زایمان می‌تواند با انگشتان بلند خود به زنان آبستن کمک کند. در آیین باستان چینی‌ها هم عنکبوت‌ها حشراتی شاد هستند که شادی و خوشبختی را همراه با خود می‌آورند. چینی‌ها فکر می‌کنند که عنکبوت‌ها نشان سعادت و خوشبختی‌ هستند.

مفهوم تتو عنکبوت

امروزه طرح عنکبوت از محبوب‌ترین طرح‌هایی است که بسیاری از افراد برای تتو از آن استقبال می‌کنند. تتو عنکبوت دارای معنای مختلفی است و همانطور که گفتیم در فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف معنای مختلفی از آن‌ها استخراج کرده و معنای خاص برای آن در نظر می‌گیرند.

برای مثال عنکبوت ممکن است نشان از اسارت در زندان باشد. حتی تاتوی عنکبوت می‌تواند وابستگی به باند خلافکاران را نشان دهد. حتی عنکبوت‌ها به معنای ترس و تاریکی هم هستند، با توجه به توضیحاتی که در مطلب فوق ارائه کردیم عنکبوت‌ها زنانگی را هم نشان داده و می‌توانند تجلی خلاقیت و آینده‌نگری باشند.

سخن آخر

در این مطلب سعی داشتیم شما را با معنی تاتوی عنکبوت آشنا سازیم، همانطور که دریافتید تاتوی عنکبوت با توجه به فرهنگ و محیط زندگی شما معنای متفاوت خواهد داشت و بهتر است با توجه به فرهنگ و سنن خود به دنبال معنی درست آن باشید.

 

چاپ  ایمیل