معنی تاتوی طناب

معنی تاتوی طناب

  • مقالات
  • بازدید: 124

معنی تاتوی طناب

یک فرد معمولی به طور روزانه زیاد به طناب فکر نمی‌کند. با این حال، این موضوع برای ملوانان دقیقا برعکس است! زیرا ملوانان روزانه خیلی بیشتر از دیگران با طناب سروکار دارند. طناب‌ها نه تنها قایق را نزدیک اسکله نگه می‌دارند، بلکه برای موارد بی‌شماری در خود قایق استفاده می‌شوند. داشتن طناب روی عرشه برای ملوانان بسیار حیاتی بوده و برای آنها یک نیاز محض است. در زیر نمونه‌هایی از طرح‌های تاتو طناب، سبک‌ها، محل قرارگیری و معنی و نماد چنین خالکوبی را یاد خواهیدگرفت.

تاتوی طناب و گره

ملوانان به استفاده از گره‌های مختلف برای نگه داشتن یا بستن اشیاء به قایق تلاش می‌کنند تا تکان دادن امواج به عقب و جلو باعث پرواز شی مذکور از کنار نشود. نه تنها طناب‌ها و گره‌ها بهترین راه برای نگه داشتن محموله در کشتی هستند، بلکه می‌توان از آنها به دلایل متعدد دیگری نیز استفاده کرد. استفاده از طناب به عنوان روشی برای نگه داشتن کشتی در اسکله بهترین و قدیمی ترین راه برای انجام این کار بوده است.

گره‌های مختلف نیز ممکن است در استحکام طناب نقش داشته باشند. اگر گره ای که بسته می‌شود به اندازه کافی قوی نباشد، گره در نهایت باز می‌شود و یا خودش را باز می‌کند یا نخ به نخ از هم جدا می‌شود. با این حال، یک گره به اندازه کافی قوی، این اتفاق را دشوار می‌کند. به همین دلیل است که ملوانان و ماهیگیران در گره زدن با طناب آموزش می‌بینند.

سمبولیسم

نماد خالکوبی طناب بسیار شبیه هدف آن است، یعنی نگه داشتن چیزها در کنار هم! داشتن یک خال کوبی طناب می‌تواند چندین معنی داشته باشد و اغلب کسانی که خالکوبی طناب دارند به عنوان ملوان یا ماهیگیر در نیروی دریایی مشغول خدمت بوده اند. طناب نه تنها می‌تواند شما را نجات دهد، بلکه ابزاری همه کاره بوده و بسیار مورد نیاز است.

طرح‌های تاتوی طناب گره خورده

قبل از انجام خالکوبی طناب، پیشنهاد می‌شود کمی در مورد گره‌ها و نحوه عملکرد آنها بدانید. این کار به این دلیل است که اگر می‌خواهید طناب را خالکوبی کنید، باید آن را زیبا جلوه دهید. تعداد زیادی گره مختلف وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.

تاتوی گره بولین

به نظر می‌رسد که گره بولین مورد علاقه طرفداران باشد. همچنین یکی از مفیدترین گره‌هایی است که می‌توانید هنگام سوار شدن بر قایق آن را انجام دهید. نکته مهمی که بسیاری از مردم در مورد این گره خاص دوست دارند این است که هر چقدر هم که گره سفت شود، به راحتی می‌توان آن را باز کرد.

تاتوی گره خم شده

گره خم یکی دیگر از گره‌های مفید و کاربردی است که در زندگی روزمره دریانوردان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گره ای است که دو طناب مختلف را به هم متصل می‌کند تا در صورت نیاز طناب را طولانی تر نماید. این گره زمانی مفید است که چیزی محکم و دارای قطر بزرگ و نابرابر باشد. پیچیده شدن این گره به دور مچ دست یا بازو می‌تواند یک خالکوبی منظم و تقریباً شبیه به نوعی دستبند باشد.

لنگر و گره

ایده دیگر برای تاتو طناب این است که طناب را به یک لنگر متصل کنید. این کار نه تنها پیوند بین نگه داشتن اشیاء را در کنار هم نشان می‌دهد، بلکه می‌تواند نمادی از ثبات و توانایی ایستادن در موضع خود باشد. از آنجایی که اکثر خالکوبی‌های طناب و گره دور مچ یا بازو پیچیده می‌شوند، این خالکوبی لنگر و طناب را می‌توان در حال پایین رفتن از بازو، پا، یا حتی پهلو یا سینه به تصویر کشید.

این خالکوبی‌ها اغلب به‌صورتی دیده می‌شوند که دور مچ دست پیچیده خواهندشد، انگار که دستبند هستند. می‌توان به این خالکوبی‌ها نیز رنگ اضافه کرد و یک رنگ محبوب به غیر از جوهر سیاه قدیمی می‌تواند آبی یا حتی زرد طلایی باشد.

چاپ  ایمیل